czwartek, 20 września 2012

Paccheri-gigantyczny makaron...

Nie znam się jakoś szczególnie na kuchni włoskiej, ale makarony lubię...zwłaszcza w towarzystwie warzyw.

Dzisiaj musiałam zrobić expresowo obiad i dlatego biegając z koszykiem po sklepie wybrałam w pierwszej kolejności dział z mrożonkami a potem półkę z makaronami...

Mam taki dyżurny, lubiany przez cała rodzinę zestaw warzyw, które można jeść  na wiele sposobów.
Wśród makaronów stała paczka -jak to powiedział Szymon- z ogromnymi rurami hehe..
No i raz dwa, wrzuciałm ją do koszyka ...i w ten sposób produkty na obiad były gotowe.

Paccheri to rodzaj makaronu charakterystyczny dla kuchni neapolitańskiej. Wyrabiany jest z pszenicy durum.




Termin powstał w Starożytnej Grecji i nadal używany jest w języku włoskim-a dokładniej mówiąc, w dialekcie neapolitańskim  i oznacza uderzenie otwartą dłonią w policzek.

Paccheri głównie podaje się z sosem albo można je nadziewać serem ricotta.




Ja jednakże złamałam nieco tradycje neapolitańską i stworzyłam swoją...wedle potrzeby.

Do makaromu przygowałam duszone warzywa z koncentratem pomidorowym i drobno pokrojonymi frankfuterkami... i posypałam parmezanem...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz