środa, 28 listopada 2012

Coś ciepłego i dobrego...






Nie ma co ukrywać, z każdym dniem jest zimniej i zimniej, a jeśli dodać do tego wiatr wydmuchujacy resztki ciepła spod kurtek i czapek, to najczęściej wtedy uciekamy myślami do czegoś co może przynieść nam ulgę...
Oczywiście jednym ze sposobów jest cieplejsze ubieranie się i jak najrzadsze opuszczanie cieplutkich pomieszczeń...ale znając życie jest to mało realne:)
Ja najczęściej po powrocie z tak nieprzyjaznego środowiska korzystam z ciepłych napojów rozgrzewających.
Weźmy choćby
herbatę rozgrzewającą


składniki:
  • łyżeczka czarnej herbaty
  • 2-3 goździki
  • po kilka ziaren kolendry i ziela angielskiego
  • po szczypcie mielonego cynamonu i imbiru 
Rozgniatamy wszystkie składniki i wsypujemy do imbryczka razem z herbatą. Zalewamy wrzątkiem i pod przykryciem odstawiamy na 5 min.w ciepłe miejsce do naciągnięcia.Odcedzamy napar. Można herbate dosłodzić miodem....



Dla takich miłośników kawy jak ja, kawa z imbirem to też rozwiązanie. Wystarczy do kubka zaparzonej kawy dodać szczyptę imbiru i cynamonu oraz  posłodzić miodem...





Lubię też dzieciom przed snem robić 

mleko z cynamonem i miodem

Mleko (jedną szklankę) zagotować z cynamonem. Lekko ostudzić i dodać miód.
Pysznie smakuje i utula do snu:)
No i na koniec zostawiłam coś co doskonale pija się w specjalnie dobranych okolicznościach. Jakaś wolna chwila, książka przy boku, rozpalony kominek(może być nawet ,jak w moim przypadku, gazowy...też się żarzy ładnie) i ....
gorąca czekolada

składniki:
  • 200ml mleka
  • 1 tabliczka czekolady
  • 1 łyżka cukru lub miodu
  • 1 płaska łyżka kakao
Czekoladę rozpuszczamy w garnku z odrobiną wody(1/4 szkl). Następnie dodajemy mleko, cukier lub miód i wszystko cały czas mieszając doprowadzamy do zagrzania- nie gotujemy!

 


7 komentarzy:

  1. Ale tu się smacznie zrobiło...

    Ja kawę z kardamonem uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z kardamonem pijam herbatę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieczorem spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam pytanie o ziele angielskie... Tego bobka, dać do herbaty? To nie zniszczy smaku?

    OdpowiedzUsuń
  5. Anula, ziele angielskie pasuje do herbaty? Tego bobka dać? Ja się obawiam, ale jak zaręczysz to spróbuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ziele ma słodkawy smak...i raczej nie zaszkodzi. No chyba,że ktoś w ogóle nie lubi tej przyprawy-to bez problemu można z niej zrezygnować. Powiem szczerze, że w sprawie dodawania róznych przypraw do kaw , czy herbat...można śmiało eksperymentować i dopasowywać do swojego gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gosia, zaręczać nie mogę,bo mi smakuje a Tobie może nie smakować hehe..raz możesz zaszaleć:)

    OdpowiedzUsuń