niedziela, 21 czerwca 2015

Fale dunaju...pyszne ciasto z jagodami...

Przede mną kolejna niedziela, kiedy nie może zabraknąć ciasta na popołudniowe chwile, bo...bo tym razem będziemy świętować Dzień Ojca...ważna sprawa...zwłaszcza dla mamy :)

Tak ,tak...od tygodnia trwają tajne przygotowania i cały nadzór ,wsparcie spoczywa na moich ramionach...ale w końcu coż przyjemniejszego...

Ja obiecałam upiec ciasto, które Tatę w pełni zadowoli...mam nadzieję, że się uda...

Ciasto tym razem prosto z mojego zielonego zeszytu z przepisami...wzięłam kiedyś od swojej mamy, ale jakoś do tej pory, nigdy nie robiłam...Fale dunaju... proste babkowe ciasto, z dużą ilością jagód i masą budyniową...






FALE DUNAJU

ciasto:
  • 1 masło
  • 6 jaj
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru pudru
  • extrat waniliowy (może być cukier waniliowy)
  • olejek rumowy
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • owoce z kompotu lub świeże(ja użyłam jagód)

krem:
  • 1 kostka margaryny np. Kasi
  • 1/2 l mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • po dwie łyżki mąki ziemniaczaneji pszennej
  • cukier waniliowy

wykonanie:

Utrzeć masło z cukrem, dodając po jednym żółtku, mąkę wymieszaną z proszkiem a na koniec ubitą na sztywno pianę. Ciasto podzielić na dwie części. Jedną część wyłożyć na blachę, do drugiej dodać kakao i dwie łyżki wody, po czym wyłożyć na jasną część ciasta. 
Na wierzchu rozłożyć, dość gęsto, owoce i piec w temp.180 stopni, ok 45 min. Ostudzić.

Z mleka, cukru i mąki ugotować budyń. Ostudzony dodawać stopniowo do utartej margaryny. Wyłożyć masę na chłodne ciasto i na koniec polać polewą czekoladową...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz